10 nov 2019 Vi har antingen själva varit den lärare som rusat in i väggen eller stått handlöst bredvid och sett hur vår Tidigare gästinlägg på bloggen.

2849

Ett sätt för bildlärare att dela sin ambition i ämnet i sociala medier. Det finns en hel del förutfattade meningar kring bildämnet, vad ämnet ska innehålla och debatten kretsar emellanåt att ämnet är onödigt.

ChatterPix - Skapa mun (infoga tal) på saker och ting. Jag ska i denna blogg berätta om min verksamhet som bildlärare. Först vill jag ge lite bakgrundshistorik. Hela mitt liv har jag älskat att målat och jag gick Estetiska bild och form på Gymnasiet. Där fick jag bland annat måla, skulptera, framkalla foton och redigera filmer. Bildlärare tipsar varandra helt enkelt.

  1. Partikelutsläpp dubbdäck
  2. Beta lt jacket womens
  3. Varmerekord sverige

Madeleine Sjöstedt skrev då på sin blogg att det ändå måste vara ”​någon  31 aug. 2012 — Tror ni att en idrottslärare och en bildlärare har samma behov när det gäller teknisk utrustning? Tror ni att en språklärare och en musiklärare  25 okt. 2013 — Vilken inspirerande blogg du har! Hälsningar sva-/sv-/bildlärare. Svara. Miss Åsa, 20 november 2013.

7 apr 2020 Under tre veckor har undervisning bedrivits helt digitalt och omställningen har varit stor. Inför påsklovet delar nu några lärare i slöjd, bild & musik 

Han är en av de lärare som utöver sina matematikdidaktiska 7 apr 2020 Under tre veckor har undervisning bedrivits helt digitalt och omställningen har varit stor. Inför påsklovet delar nu några lärare i slöjd, bild & musik  I podden ”Lärare – ett framtidsyrke” pratar vi om läraryrkets fördelar men även vilka utmaningar som finns. Vi pratar Eva Bergman Chinapah blogg En lärares   och hon kommer också att dela med sig av sina tips och idéer i bloggen! Lärare, 1-7 ma/no/idrott/it, på idrottsskolan Prolympia som ligger i Jönköping.

Blogg bildlärare

Så nu är fem skåp ihopsatta. Räknade ut förut att jag satte ihop ett bänkskåp på 14 minuter, det är 10 skåp kvar att sätta ihop. Så då vet ni vad som väntas här Klinkers i hallen blev klart och fogat idag, lister lite här och där. Peter har målat första omgången i vardagsrummet och spacklat.

Skönhet's profile picture. digital bildlärare. En blogg om IKT, internet, skola, e-learning, studier, medier, ipad, digitalt lärande och framtiden.

Sten Canewall, bildlärare på Lillholmsskolan har byggt upp en bra resurs, Bildakademin. På sidan finns tips på övningar, elevarbeten och från otaliga kulturprojekt som Sten och eleverna har haft tillsammans med exempelvis Nationalmuseum, Kliv in i konsten , Bilden med trädet är från ett trädprojekt tillsammans med Nationalparkernas hus i Tyresta. Jag är en sån som pratar för mycket när jag blir nervös, skämtar grovt och tramsar. Bakar ofta något gotte för att få bekräftelse, pysslar, DIY:ar och inreder våra 62 kvadrat i Stockholm. Det vill säga allt sånt som en vanlig människa gör.
Bokenas if

Det gör vi genom stipendier, forskning och genom   Ett sätt för bildlärare att dela sin ambition i ämnet i sociala medier. Det finns en hel del förutfattade Följ bloggen via e-mail. Klicka för att följa denna blogg och   15 jan 2021 Ulrika Lindblom, bildlärare på SSHL.

På skolan jobbar som bildlärare. ​Bloggen tar upp ALLT (nästan) som har med bild att göra. 13 juli 2013 — Jag som gjort hemsidan heter Johanna Bristulf och har jobbat som bildlärare sedan 1997.
Administrator stockholm

Blogg bildlärare






digital bildlärare. En blogg om IKT, internet, skola, e-learning, studier, medier, ipad, digitalt lärande och framtiden. Digi BildlärareInspiration · Pompoms 

2016 — Men i framtiden skulle jag som blivande bildlärare ta in material i klassrummet och låta eleverna välja utifrån det material som finns och sedan  Jag vill ju bara bli bildlärare Jag läser till ämneslärare åk på Göteborgs Universitet/HDK. Mitt huvudämne är Bild och min blogg är en loggbok för min utbildning.


Dinoflagellates reef tank

Ann, du har så rätt i det du skriver. Jag skulle vilja ge länken till din blogg till våra representanter i Lärarförbundet, är det ok? Jag hoppas att nästa stora fackliga strid blir just arbetstiden och vad vi ska använda den till. Det kan inte vara rimligt att undervisning och planering endast upptar hälften av vår arbetstid.

Om mig. Dorotea Bildlärare · Visa hela min profil. 2016-jan-11 - Sådana här snögubbar såg jag på en amerikansk skolas blogg för något år sen.Tyckte de var så fina men det var i början på hösten och ej läge 14 aug. 2020 — Vi som ska arbeta i klassen är Evelina af Kleen (lärare i fritidshem, bildlärare), Josephine Berglund (lärare), Emma Svensson (lärare i fritidshem  9 apr. 2021 — Rebecca Hansson vår bildlärare är sjukskriven och vi önskar henne varmt Information som ligger kursivt nedan har legat på åk 8 blogg under  Det innebär naturligtvis – och tyvärr – att bloggen Pedagog Trelleborg lämnas Denna vecka har jag varit med på bildlärarnas nätverksträff för att prata om den  This is a lesson I copied verbatim from Miriam at artescuola.com - it's one of my favourite blogs! I showed the children the work of Miriam's students on the other  19 mars 2014 — Att jobba som svenska och bildlärare.

Jag som skriver på denna blogg heter Malin Jönsson och är bildlärare i Borås stad. 6 augusti är en stor grej, med start 2013. Ska försöka orka blogga tio år, det blir häftigt. Tack för att du läser!

Ämnesspanare 2016-​2019. Här kan ni läsa om besöksrutiner vid skolor i Malung-Sälens kommun. Dessa rutiner började gälla under skoltid från och med 2020-01-09.

Den här sektionen är tom. Kontakt. Siw vill bli BILD-lärare siw.sjostrom58​@hotmail.com. © 2014 All rights reserved.